«Ақмола облысы білім басқармасының Астрахан ауданы бойынша білім бөлімі Первомайка ауылының жалпы орта білім беретін мектебі» КММ
 КГУ"Общеобразовательная школа села Первомайка отдела образования по Астраханскому району управления образования Акмолинской области"

СоцСети

 

      

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

"Біз алкогольге, темекі шегуге қарсы" тренингі

"Біз алкогольге, темекі шегуге қарсы" тренингі

Мақсаты: жасөспірімдердің темекіге, алкогольге және есірткіге деген теріс көзқарасын қалыптастыру.

Сабақ барысы:
1. Кіріспе бөлім
Сәлеметсіз бе, балалар. Бүгін біз қазіргі қоғамның өте маңызды және маңызды мәселесін талқылау үшін осында жиналдық. Біз не туралы сөйлесетін боламыз, сіз өзіңізді сәл кейінірек болжайсыз, енді бір-біріңізбен амандасамыз
"Сәлемдесу" Жаттығуы
Барлық қатысушылар 3 топқа бөлініп, бір-бірімен жапон тілінде (тағзым ету), ағылшын тілінде (қол алысу) және Африка тілінде (мұрындарын ысқылау) амандасады.
Сонымен, сабағымызды-тренингті бастайық.
1. "Тыйым салынған ұрық" жаттығуы
Мақсаты: тыйым салу жағдайында сіздің мінез-құлқыңызды түсіну.
Шеңбердің ортасында қорап жатыр. Балаларға мынаны айтады: "бұл қорапта қарауға тыйым салынған зат бар екенін елестетіп көріңіз. Бірде сіз бөлмеде жалғыз қалдыңыз және ол жерде не бар екенін көргіңіз келеді, бірақ сонымен бірге оған тыйым салынғанын есте сақтаңыз. Бұл жағдайда сіздің әрекеттеріңіз қандай болады?»
Содан кейін жігіттер жаттығуды кезекпен орындайды. Қатысушылар орнынан тұра алады немесе бір орында тұра алады, өз көзқарастарын мимикамен және жест — ишарамен білдіре алады: олар қорапқа жақындап, оны алып, ішке қарай алады-әркім өз қалауынша жасайды. Егер біреу ештеңе жасамай орнында қалса да, бұл олардың жағдайға жауап беру тәсілі болады. Жаттығуды орындау кезінде бұл түсіндіру емес, әрекет ету жаттығуы екенін есте ұстаған жөн, сондықтан егер біреу өз позициясы туралы сөзбен айтып беруге тырысса, жүргізушінің міндеті оны өз көзқарасын "көрсетуге" ынталандыру болып табылады.
Әрі қарай, қатысушылардың өзін қалай ұстағаны, қиын және оңай екендігі туралы пікірталас бар.
Балалар, бұл қорапта зейіннің бұзылуына, есте сақтау қабілетсіздігіне, ойлардағы шатасулар мен сәйкессіздіктерге, қоршаған ортаны нашар түсінуге, сөздер мен әрекеттерді бақылаудың төмендеуіне, бұлшықет күшінің төмендеуіне, қозғалыс пен жүрісті үйлестірудің бұзылуына, қан қысымының төмендеуіне, жүрек соғу жиілігінің жоғарылауына және т. б. себеп болатын заттар бар деп елестетіп көріңіз зат?
Балалар, бұл жаттығуды орындау арқылы қандай қорытындыға келуге болады? Тыйым салынған жеміс әрқашан тәтті. Адам әрқашан өзіне белгісіз нәрсені және оған тыйым салынған нәрсені көргісі келеді. Сіздердің көпшілігіңіз осылай жасадыңыз. Көбісі тыйым салынған жерге қарауға шешім қабылдады. Бірақ мен сізге шығу тегі белгісіз затты ұсынып, оның адам ағзасына қауіпті әсері туралы айтқан кезде, сіз оны қолданудан бас тарттыңыз.
Сіз бұл не туралы болатынын болжаған шығарсыз. Дұрыс, никотин, алкоголь және есірткі туралы.
2. Бастау үшін өзіңізге және жақындарыңызға қалай қарайсыз: "тамақтанғандарды ауыстырыңыз"жаттығуы
Мен қазір сізге "орындарды ауыстырыңыз, тамақтанатындар" деп айта бастаймын, егер бұл сізге қатысты болса, сіз өз орныңыздан тез тұрып, бос орын аласыз.
Сонымен, бастайық: "өз денсаулығыңызға қамқорлық жасайтындарды ауыстырыңыз. Жақындары мен туыстары бар адамдарды ауыстырыңыз. Інілері мен әпкелері барларды ауыстырыңыз. Табысты адам болғысы келетіндерді ауыстырыңыз. Арманы бар адамдарды ауыстырыңыз. Тәуелсіз болғысы келетіндерді ауыстырыңыз?
3. Балалар, мен сіздердің көпшілігіңіз тәуелсіз адамдар болғыңыз келетінін байқадым. Ал сіз "тәуелсіз адам"деген сөзбен нені түсінесіз? "Тәуелсіз"сөзіне ұқсас бірнеше сөздерді таңдаңыз.
- Орыс тілінің түсіндірме сөздігінде С. и. Ожегова "тәуелсіз" тәуелсіз, бағынбайтын, еркін деп анықталады.
- Тәуелсіз, еркін, тәуелсіз, жауапты адамдардың қандай артықшылықтары бар?
- Балалар, адамды не немесе кім тәуелді етеді? (жаман әдеттер, жаман компания)
Енді сіз бен біз тәуелді адамның сезімін түсінуге тырысамыз.
4. "Қуыршақ" Жаттығуы
Қатысушылар "үштікке"бөлінеді. Әр "үштікке" тапсырма беріледі: екі қатысушы қуыршақ рөлін ойнайды – қуыршақ қуыршағының барлық қимылдарын толығымен басқарады, бір қатысушы қуыршақ рөлін ойнайды. Қуыршақ рөлінде әркім болуы керек. "Үштік" үшін екі орындық 1.5 – 3 метр қашықтықта орналастырылған.
Қуыршақтардың мақсаты-қуыршақты бір орындықтан екіншісіне ауыстыру. Бұл жағдайда "қуыршақ" қуыршақтардың онымен не істейтініне қарсы тұрмауы керек. Бір уақытта бірнеше "үштік"жұмыс істей алады.
Талқылау барысында қатысушылар кезекпен сөйлейді. Сұрақтар:
1. Қатысушылар қуыршақ ретінде ойнаған кезде не сезінді?
2. Сізге дұрыс емес қолдардағы қуыршақ болу ұнады ма?
3. Мен өзім бірдеңе жасағым келді ме?
4. Біреудің еркіне байланысты болу жақсы ма?
- Сіз бен біз адамдардың көпшілігі біреудің еркіне байланысты өздерін ыңғайсыз, ыңғайсыз сезінетінін көрдік.
"Тәуелді"сөзіне бірнеше ассоциацияларды сәйкестендіріңіз. Балалар, сізде "тәуелділік" ұғымы қандай сезімдерді тудырады?
6. Ақпарат хабары: алкоголь өте тәуелді және агрессивті мінез-құлықты тудыратыны дәлелденді. Арнайы эксперимент жасай отырып, ғалымдар алкоголь берілген приматтардың мінез-құлқын байқады. Қалыпты жағдайда орын алған жатақхана ережелерін бұзу, қисықтық, ұсқынсыз мінез-құлық, балаларына қамқорлық жасағысы келмеу, тіпті айқын агрессивті мінез-құлық байқалды. Әдебиетте жабайы жануарлардың табыны Непалдың шағын ауылына кіріп, үй шарабы бар жертөлеге тап болған жағдай сипатталған. Алкогольді ішкеннен кейін пілдер қызып, көшеде жүріп, жолындағы барлық нәрсені сыпырып алды. Алдымен олар он жарым үйді алып кетті, содан кейін Каджара өзеніне барып, оның жағалауларын байланыстыратын көпірді қиратты. Қорқынышты тұрғындар бұл погромның аяқталуын күтуден және шығындарды есептеп, бүлінген құрылымдарды қалпына келтіруден басқа ештеңе істемеді. Өйткені, талап қою ешкімге қатысты емес еді. Бір күні алкогольді ішіп көргеннен кейін, пілдер оның дәмін ешқашан ұмытпайтыны белгілі. Хайуанаттар бағының қызметкерлері ақылды жануар алкогольге таныс тұнбаны алу үшін тіпті ауру болып көрінуі мүмкін екенін айтады.
5.Конверт "тәуелділік" енді мен өз ойымды айтуды ұсынамын
Мақсаты: мәселелер бойынша типтік көзқарастарды анықтау.
Басталуы болатын сөйлем опциясын ұсыныңыз:
- мен есірткі мен алкогольге тәуелді адаммен сөйлескенде...
- тәуелді адамдармен қарым-қатынаста маған ең қиын нәрсе болады...
- тәуелді адамға деген жанашырлығымды мен арқылы көрсетемін...
- мен тәуелді адамның мінез-құлқын көргенде түсінемін...
- мен тәуелді бола алатын жағдай...
- мен біреуге немесе бір нәрсеге тәуелді екенімді Байқасам, мен...
- мен үшін тәуелсіз болу дегеніміз...
- мен тәуелділік екенін түсінемін...
"Сезімдер" Жаттығуы
Қатысушыларға ұсынылады: алкогольдік немесе есірткілік мас болған адаммен қарым-қатынас жасау керек болған жағдайды еске түсіріңіз. Бұл сіздің туыстарыңыздың немесе таныстарыңыздың бірі немесе сіз көшеде кездестірген адам болуы мүмкін. Сіз сезінген сезімдерді есте сақтауға тырысыңыз. бұл адаммен сөйлесу. Содан кейін қатысушылар жұптасып сөйлеседі және 5 минут ішінде бір-біріне сол кездегі сезімдері туралы айтады. Сонымен қатар, біреуі осы уақыт ішінде айтады, ал екіншісі мұқият тыңдайды, содан кейін рөлдер өзгереді. Осыдан кейін қатысушылар шеңберге оралады және барлығы бірге, жүргізушінің басшылығымен олар айтқан және тыңдаған кездегі сезімдерін сипаттайды.
Мүмкін нұсқа
Сөйлейтін сезімдер тыңдаушы сезімдер
тітіркену эмпатия
ашу қызығушылық
аяушылық ашулану
реніш жиіркеніш
менсінбеу түсіну
сенімсіздік өкініш
кінә құрмет
жауапкершілік және т. б.
және т. б.

Сезімдерді талдау басқа адамның тәуелділік мәселесіне қаншалықты қатысатынымызды түсінуге көмектеседі.
2. Негізгі бөлігі
Ақпараттандыру деңгейін бағалау. Мәселені өзектендіру. Ал Есірткі дегеніміз не", "Алкоголь", " темекі? Неліктен бұл заттар тәуелділік пен осындай сезімдерді тудырады???
- Сабақтың бұл бөлігі "Ассоциация" жаттығуынан басталады.
Қағаз парағында "есірткі", "Алкоголь", "темекі" деген сөздер тігінен жазылады және қатысушыларға осы сөздің әр әрпіне өз қауымдастығын жазу ұсынылады.
- Шағын сауалнама жүргізу. Мақсаты: келесі мәселелер бойынша балалардың хабардар болу деңгейін анықтау:
1) есірткі, темекі, алкоголь дегеніміз не?
2) есірткіге қандай заттар жатады?
3) неліктен кейбір адамдар есірткіні пайдаланады деп ойлайсыз?
4) есірткіні қолдануды тоқтату оңай деп ойлайсыз ба?
3. Жаттығу " миға шабуыл. Неліктен адамдар есірткі мен алкогольді пайдаланады.''
Адамды алкогольді немесе есірткіні қолдануға итермелейтін себептер туралы еркін сөйлеу ұсынылады. Жүргізуші барлық қатысушылардың белсенділігін көтермелей отырып, ватман парағына жауаптар келіп түскен кезде жазады. Шамамен жауаптар келесідей болуы мүмкін: "адам есірткі мен алкогольді ішеді, өйткені бұл заттар оларға көмектеседі:
қарым-қатынастағы кедергілерді алып тастаңыз,
сіздің қызығушылығыңызды қанағаттандыру,
шиеленісті және мазасыздықты жеңілдету, белсенділікті ынталандыру,
қабылданған дәстүрді ұстаныңыз,
жаңа тәжірибе жинаңыз".
Соңында қорытынды жасалады және жалпылау жасалады, сұрақ қойылады,
қандай да бір жаңалық ашылды ма, қиын болды.
Талқылау барысында оған назар аударған жөн. алкоголь мен есірткі арқылы адамның қандай қажеттіліктері қанағаттандырылады және сол әсерге жетудің басқа жолдары бар ма. Мысалы, адам психикалық шиеленісті жеңілдету үшін алкогольді ішеді. Бұған физикалық жаттығулар, серуендеу және т. б. арқылы қол жеткізуге болады.
Жаттығу техникасы"таза экран"
Елестетіп көрейік:
Бала дүниеге келді (біз кішкентай адамның ватманына сурет саламыз).
Ол балабақшаға барады (біз кішкентай үй саламыз, оған қол қоямыз, кірер алдында адамды көбірек тартамыз).
Қазір ол өсіп, мектепке барады (сурет салу және мектеп ғимаратына қол қою).

Жаңартылған күні: 26.02.2024 09:33
Құрылған күні: 26.02.2024 09:33

Текст